stoel

In de derde periode van het tweede leerjaar hebben wij als klas een stoel gemaakt. Ik deed dit samen met Rico, wij deden de standaard stoel omdat wij kort tijd hadden vanwege de corona lockdown en minder praktijk uren. Dit was achteraf een verstandige keuze omdat we de technieken hebben geleerd van een stoel maken en op tijd klaar zijn. Maar ik vond het wel erg jammer dat we niet onze eigen stoel mochten maken.

Ik vond dit een leuk project nadat de tijd verstreek omdat ik veel nieuwe technieken heb geleerd waar ik later in mijn school carrière veel aan heb

In dit proces hebben we veel nieuwe technieken geleerd zoals de pennenbank, gatenbank, copieërfrees en mallen leren maken. Ik vond het erg leuk om de machines goed innestelen en achteraf te evalueren met mezelf wat beter kon en sneller. De mallen maken in de praktijklessen vond ik minder omdat je daar niet direct resultaat van ziet, dat vond ik jammer maar achteraf een groot hulpmiddel leek te zijn. Nu dat ik nieuwe opdrachten ga maken zoals mijn reproductie denk ik ook veel meer in mallen omdat ik daarvan nu de waarde in zie. Een mooi leerproces vond ik de kapregel omdat wij een eigen vacuüm pers hadden gemaakt met een plasticzak, Duck tape, plaatmateriaal en een vacuümpers. Ook omdat dit nog niet eerder was gedaan was het nog spannender en leuker om te doen en om het te zien slagen achteraf.

Onderstaand staan meerdere foto’s van het proces in volgorde om het hele proces te zien

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.